alou.gr αρχική σελίδα
alou's portfolio
web marketing
Υπηρεσίες σχεδιασμού και κατασκευής ιστοσελίδων
Επικοινωνία Ανδρέας Λουκάκης
Τι είναι το PageRank;
Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2009 22:49

Αν ζούσαμε περίπου 2.000 χρόνια πριν, η Ρώμη θα είχε το μεγαλύτερο PageRank.

Το PageRank, ένας αλγόριθμος που αναπτύχθηκε από τον Larry Page (από όπου και το όνομα) μεταξύ 1995-98, χρησιμοποιείται από το Google για να αναλύσει τους υπερσυνδέσμους που ενώνουν όλες τις σελίδες του διαδικτύου, αξιολογόντας και δίνοντας ‘βάρος’ στις σελίδες με τους περισσότερους και σημαντικότερους υπερσυνδέσμους.

Θεωρητικά, το σκεπτικό είναι ότι η αξία του PageRank για κάποια ιστοσελίδα αντικατοπτρίζει τις πιθανότητες που έχει κάποιος σερφάροντας τυχαία το διαδίκτυο να την ανοίξει (random surfer model). Πρακτικά βέβαια είναι πολύ πιο πολύπλοκο, καθώς οι αλγόριθμοι και οι πρακτικές που χρησιμοποιεί η Google εξελίσσονται πάντα προσπαθώντας βέβαια να δώσουν πιο αξιόπιστα και χρήσιμα αποτελέσματα στις αναζητήσεις μας.

Χωρίς να είναι το μόνο κριτήριο (intentional surfer model, άλλοι παράγοντες), η βαθμίδα αυτή μπορεί να ανεβάσει αρκετά ψηλά την ιστοσελίδα μας σε αυτό που ονομάζεται SERP (Search Engine Result Page) οδηγώντας περισσότερους επισκέπτες, κάτι που φυσικά είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τη βιωσιμότητα και την απόδοση ενός ιστότοπου.

Ένα εύλογο ερώτημα λοιπόν, είναι πως μπορούμε να βελτιώσουμε το PageRank μιας σελίδας;

Αν και κανείς δεν ξέρει ακριβώς τον αλγόριθμο που πραγματοποιεί την αξιολόγηση, έχουν κατά καιρούς δημοσιευθεί αρκετές μελέτες αλλά και οδηγίες από την Google που δίνουν μια καλή εικόνα του πως μπορούμε να κινηθούμε: Υπερσύνδεσμοι: όλο το σύστημα του PageRank βασίζεται σε υπερσύνδεσμους. Κάθε link από την σελίδα Α στη σελίδα Β δίνει ‘ψήφο εμπιστοσύνης’ στη δεύτερη, ανεβάζοντας κατά κάτι την αξία της. Σε γενικές γραμμές, όσα περισσότερα εισερχόμενα link προς μια σελίδα, τόσο μεγαλύτερη η αξία (PageRank) της. Πόση αξία προσθέτει όμως ο κάθε σύνδεσμος;

Ο κάθε ιστότοπος, ανάλογα με την αξία του (PR), έχει να μοιράσει Χ ‘πόντους’ στα διάφορα site προς τα οποία βάζει links. Οι πόντοι αυτοί, θα διαιρεθούν με τον αριθμό των link που έχει προς άλλες ιστοσελίδες και θα μας δώσει την αξία του κάθε link. Αυτή η διαδικασία δημιούργησε – όπως ήταν αναμενόμενο – μια μεγάλη αγοραπωλησία αλλά και εκμετάλλευση υπερσυνδέσμων, κάτι όμως που πολεμάει η Google γιατί δημιουργεί αναξιόπιστα αποτελέσματα.

Σε γενικές γραμμές, το PageRank αντιπροσωπεύει πολύτιμη βοήθεια στην προσπάθειά μας για ένα αποτελεσματικό Search Engine Optimisation - ή SEO – και ο τρόπος να το ανεβάσουμε είναι δημιουργώντας υπερσυνδέσμους από άλλες ιστοσελίδες προς την δική μας (ιδιαίτερα σημαντικά είναι και τα link προς τις διάφορες σελίδες του ιστότοπού μας, με διάφορες τεχνικές όπως το PageRank sculpting) αλλά και έχοντας το περιεχόμενο που θα κρατήσει το ενδιαφέρον του επισκέπτη που έκανε τη συγκεκριμένη αναζήτηση. Αν ο επισκέπτης δεν βρει στις σελίδες μας αυτό που ψάχνει, θα έχουμε αρνητικό αποτέλεσμα στην αξιολόγηση της σελίδας, όπως και το αντίθετο.

Η καταχώριση του site σε καταλόγους είναι το πρώτο βήμα για την εμφάνισή του στις αναζητήσεις, από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλοί τρόποι για να χτίσουμε υπερσυνδέσμους και να τραβήξουμε το ενδιαφέρον γύρω από τον ιστότοπό μας, θα πρέπει όμως να είμαστε προσεκτικοί ώστε στην προσπάθειά μας να βελτιώσουμε το PR, να μην ξεχνάμε ότι απευθυνόμαστε σε κάποιο συγκεκριμένο κοινό και όχι στα robots κάποιας μηχανής αναζήτησης.

 

Joomla Extensions

Custom HTML button

download

Τελευταία σχόλια

 

The eternal fight between...