alou.gr αρχική σελίδα
alou's portfolio
web marketing
Υπηρεσίες σχεδιασμού και κατασκευής ιστοσελίδων
Επικοινωνία Ανδρέας Λουκάκης
Web Marketing

Το 67% των επισκεπτών αυτού του ιστοτόπου ξεκίνησαν την περιήγησή τους από εδώ, γιατί ως γνωστόν το sex πουλάει. Ευτυχώς όμως, δεν είναι το μόνο.

Προσεγγίζοντας την παρουσία μας στο διαδίκτυο και έχοντας φυσικά σκοπό να 'μας κάτσει', υπάρχουν εξίσου πολύπλοκες ενέργειες που μπορούν να μας βοηθήσουν να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες μας και να φτάσουμε στην ολοκλήρωση, έχοντας πάρει τις απαραίτητες προφυλάξεις ώστε να μην βρεθούμε στο μέλλον προ απροόπτου.

Οι ενέργειες αυτές – που ξεκινάνε πριν καν σκεφτούμε το όνομα του ιστοχώρου μας και θα πρέπει να συνεχίσουν να μας ‘βασανίζουν’ για όσο καιρό θέλουμε να εξελισόμαστε σε αυτό τον χώρο – περιγράφουν αυτό που ονομάζουμε Web Marketing (ή Internet Marketing.

Η διαφορά του Web Marketing με το Marketing βρίσκεται βέβαια στην επιπλέον λέξη, το web ή αλλιώς το διαδίκτυο. Και όπως το διαδίκτυο άλλαξε ριζικά τις δυνατότητες και τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τις καθημερινές μας συνήθειες (ενημέρωση, διασκέδαση, δουλειά, επικοινωνία) , έτσι άλλαξαν ριζικά οι δυνατότητες και τα μέσα του marketing. Αν και ο τρόπος σκέψης παραμένει αυτός του 'κλασσικού' marketing, το περιβάλλον και οι δυνατότητες που προσφέρει απαιτούν φρέσκιες προσεγγίσεις και ειδικότερους χειρισμούς.

Μάλιστα, υπάρχουν και υποκατηγορίες του Web Marketing που έχουν πραγματικά τεράστιο ενδιαφέρον, όπως το Search Engine Marketing (SEM, SEO, PFI...), Social Network Marketing, Affiliate Marketing, Pay Per Action (PPA), Pay per Click (PPC) καθώς και ένα σωρό άλλες – πολύ προσοδοφόρες για κάποιους - κατηγορίες που γεννήθηκαν σχετικά πρόσφατα, καλύπτοντας τις καινούργιες ανάγκες που δημιουργούν συνεχώς οι γρήγορες εξελίξεις.

Το θέμα βέβαια είναι να μπορέσει ο καθένας να εκμεταλευτεί όλες αυτές τις δυνατότητες, ώστε η επένδυση σε χρόνο και σε χρήμα που θα κάνει στο διαδίκτυο να γίνουν όσο περισσότερο αποδοτικές γίνεται. Πώς θα το κάνουμε αυτό;

Όπως είπαμε και παραπάνω, ο τρόπος σκέψης παραμένει να είναι αυτός του κλασσικού marketing. Καταρχάς θα πρέπει να ξέρουμε πολύ καλά τι ζητάμε από τον ιστοχώρο μας ώστε να μπορέσουμε κάνοντας τις σωστές ερωτήσεις, να οδηγηθούμε στη στρατηγική μας από τις κατάλληλες απαντήσεις. Γιατί τον φτιάχνουμε; Τι περιμένουμε από αυτή την επένδυση; Σε ποιόν απευθυνόμαστε; Ποιος είναι ο ανταγωνισμός; Τι παραπάνω μπορούμε να προσφέρουμε; Πως μπορούμε να ξεχωρίσουμε; Ποιό είναι το μήνυμά μας; Πως είναι η αγορά; Νέο προϊόν / υπηρεσία ή προσέγγιση νέου κοινού;...

Επόμενο βήμα είναι η όλη διαδικασία του σχεδιασμού και της κατασκευής του ιστοχώρου, εμπεριέχοντας όλα αυτά τα στοιχεία που αναφέραμε παραπάνω: έξυπνα κείμενα, λέξεις κλειδιά, ενδιαφέρον στο κοινό που απευθυνόμαστε, μοναδικό στο είδος του και ένα σωρό ακόμα τεχνικές / εικαστικές προδιαγραφές που θα προκύψουν από την κατάλληλη στρατηγική και ένα σωστά δομημένο πλάνο.

Και βέβαια τίποτα δεν τελειώνει μόλις ολοκληρωθεί ο ιστοχώρος. Η προώθηση, η επαναξιολόγηση, η συχνή ανανέωση περιεχομένου και προϊόντων / υπηρεσιών, η αμφίδρομη επικοινωνία με το κοινό μας δεν σταματάνε ποτέ. Ευτυχώς, στο περιβάλλον του διαδικτίου μπορούμε να έχουμε πολύτιμα εργαλεία (web analytics / metrics) που θα μας κατευθύνουν σε αυτή την αδιάκοπη προσπάθεια, δίνοντας μας τα απαραίτητα στοιχεία για να κρίνουμε άμεσα μια ενέργεια και να προχωρήσουμε σε διορθωτικές κινήσεις όπου χρειάζεται.

Θα χαρώ να συζητήσουμε εκτενέστερα το δικό σας web project :)

 

 

Σχετικά άρθρα από το alou.gr:

 
web marketing